2019.KB.EGT.009 – Sanal Gerçeklik Uygulamasıyla Desteklenen Sosyal Bilgiler Öğretiminin İncelenmesi

 

 

 

DEÜ BAP Proje No: 2019.KB.EGT.009

Sanal Gerçeklik Uygulamasıyla Desteklenen Sosyal Bilgiler Öğretiminin İncelenmesi

Özet

Sosyal bilgiler dersi, sosyal bilimci gibi düşünme becerilerini geliştiren, vatandaşlık değerleriyle ilişkili ve bir toplum içerisinde etkili ve doğru şekilde yaşayabilecek bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Bu ders içerisinde kullanılacak olan sanal gerçeklik teknolojisi ise öğrencilere sınıf ortamın gerçekliği içerisinde gerçekten daha gerçek bir sanal ortam sunabilir. Eğitsel sanal gerçeklik uygulamalarının sınıf ortamında uygulanması öğretmenlere alana ait mevcut öğrenme sorunlarını çözmede bir seçenek olabilir. Ancak henüz oldukça yeni gelişen bir alan olması nedeniyle, sosyal bilgiler eğitiminde sanal gerçeklik uygulamaları ile ilgili kuramsal temelin oluşturulmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Bu projede, sanal gerçeklik destekli sosyal bilgiler öğretiminin dinamiklerini incelemek amaçlanmaktadır.

      • Uluslararası alan yazına “eğitsel sanal gerçekliğe yönelik tutum” ölçeği kazandırabilmek,
      • Sanal gerçeklik uygulamasıyla desteklenen sosyal bilgiler öğretiminde öğrencilerin sanal gerçekliğe
        yönelik tutumlarını incelemek,
      • Sınıf ortamında sanal gerçeklik destekli sosyal bilgiler eğitimine yönelik öğretim ortamı ile ilgili
        öneriler ve kuramsal bir yapı oluşturabilmek,
      • Çoklu ortamla öğrenmenin bilişsel kuramı açısından sınıf ortamında sanal gerçeklik uygulamasını
        değerlendirmek,
      • Öğretmenlere, karar vericilere ve tasarımcılara okul kültürü içerisinde sanal gerçeklik uygulamasıyla
        desteklenen sosyal bilgiler eğitiminin uygulanmasına yönelik öneriler ve yol haritası sunabilmek,
      • Daha etkili eğitsel sanal gerçeklik uygulamaları geliştirebilmek için önerilerde bulunabilmek.